tiistai 1. toukokuuta 2012

jammmmbo

Tällä viikolla työpäivät on jännittäviä: 7.30-10.30 ja 17.30-21.30. Päivällä on tuo rasittava 7 tunnin tauko, josta ensimmäinen tunti menee syödessä aamiaista muitten kanssa ja sitten alkaa joko a. armoton datausputki tai b. polkeminen kauppaan. Tällä hetkellä tylsistyn kuoliaaksi, kun Suomessa on vappu ja kello muutenkin niin vähän, ja täällä taas kaikki on töissä tai koulussa. Siispä! Yleistä shitchattia tiedossa, mitä mieleen nyt pyörähtääkään (*A*)

- Kerran ravintolan sisälle lensi pikkulintu ja huomasin sen. Menin äkkiä sanomaan siitä muille ja japsit olivat kuin lapset joulupukin nähdessään! Osa juos kirkuen karkuun (XDD) ja toiset into silmissä ottamaan lintua kiinni ja silittämään sitä........
- Son kuulemma tosi coolia, jos sanon McDonalds niinkuin englantia äidinkielenään puhuvat? Japanilaiset sanovat "makkudonarudo" tai yleisemmin "makku" = mäkkäri!
- Erino muistelee koko ajan, että olen kotoisin Filippiineiltä, eikä tiedä maailman kartasta mitään :~D Raukka ei edes tiennyt missä Kiina tai Taiwan, saatika Eurooppa, Suomi tai Hawaii sijaitsevat.
- Marumen logiikalla sanana Finland tulee siitä, että Suomi sijaitsee ihan Euroopan laidalla/lopussa --> finish. Finland tulee siis sanasta finish? :~D Toinen on suomalaisissa sukunimissä usein oleva -nen pääte. Se tarkoittaa kuulemma ihmistä, niin kuin japanissa kanji 人, hito.
- Kikukawasta on ihan ykkösjuttuja opettaa minulle lauseita joita en ymmärrä, ja pistää sitten minut sanomaan niitä muille XD
- Moni joidenka kanssa en ole ollut paljoa tekemissä, luulee etten osaa japania lähes ollenkaan. Jos sanon kyllä, huomenta, kellon ajan tai jotain muuta tosi yksinkertaista japaniksi, joku on sanomassa vieressä, kuinka hyvät minun japanin taidot onkaan (=__=) + Samat ihmiset puhuvat minulle oooiikeeeiiinn hhhhhiittaaaaasssttiiii---- Ei sillä, en ymmärräkään nopeaa sössötystä, mutta vaikea pysyä puheessa mukana, jos 10 sekassa tulee vain pari sanaa! XD
- Yhden kokin sukunimi on Kaneko, ja olen miettinyt kirjoitetaanko se 金子(=rahalapsi) vai 火猫 (=tulikissa) :~D
- Minua sanottiin ensimmäistä kertaa tässä elämässä senpaiksi! Ravintolaan tuli viikko sitten maanantaina 18-vuotias poika töihin, joka tekee iltahommia yliopiston ohella. Kun hän kuuli, että olen vuoden vanhempi --> "Senpai!!!"
- Oon tavannu jo varmaan 7 ihmistä jotka on käyny Suomessa ja joka päivä moni ihminen kysyy mistä olen kotoisin!
- Oon oppinu pitämään suuni kiinni asioista, joita en halua kaikkien tietävän. Jos kerron jonkun jutun yhdelle ihmiselle, siitä tietävät parin tunnin sisällä kaikki toimistojen nurkista respaan ja keittiöön ja astioittenpesijöihin.
- Kukaan ei saa pitää töissä korviksia. Tässä asiassa Japani on kyllä syvästi ja paljon jäljellä muuta maailmaa says I.
- Eniten kysytty kysymys: Kuka on lemppari KAT-TUNista 8 )

Ei kommentteja: