sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

we're flying up up outta here

harroooo ///
Jotkut varmaan tietävätkin, ettei tämä ole minun ensimmäinen kerta "yksin" ulkomailla. Oon käyny 13 maassa ja niistä kahessa ilman vanhempia tai kavereita: Japanissa ja Yhdysvalloissa. Molemmissa maissa olin Lionsien kautta kesävaihdossa ja ne onki niitä kesiä, joita muistelen varmaan koko loppu elämäni oikeesti ilolla. Asuminen ulkomailla hostperheessä on jotain hienoo ja unohtumatonta, mutta en millään jaksais oottaa, että pääsen Japaniin ihan yksin, olemaan ja tekemään mitä ikinä tahonkaan. Toki mulla on töitä, mutta se vaan meinaa sitä, että pääsen elämään myös sitä arkea, mitä japanilaiset koulunsa käyneet elää. Joka tapauksessa, Lions Club on tie ulkomaille, jos oot 17-21 vuotias. Loistava järjestö, joka saa tällasetkin herneaivot pyörimään lujempaa :~D Vastaan toki mielelläni kysymyksiin, jos jollakulla on jotai kysyttävää Lionseista!

Tänään multa kysyttiin, et pelottaako mua lähtee yksin 3 kuukaudeks pois. Mua ei jostain syystä pelota. Pelko on ehkä jotenki väärä sana tähän. Jos jonkun asian pitäis pelottaa, niin se on pelko siitä, että alkaa pelottamaan. Toki kaikki tää on jännittävää niin kuin aina ennenki! En tälläkään hetkellä tiedä melkeen mitään mun tulevasta reissusta. Tiiän hotellin minne menen ja ajakohan, mut siihen se sit melkeen jääki. Tiiän, että saan ilmasen asumisen ja kolmesti päivässä ruoan. Töissä saan siivota huoneita, olla respassa ja tarjoilla/tehdä ruokaa. Ehkä saan kuulla vasta paikan päällä, mitä muuta mua odottaa. Mistä tuliki mieleen, ostin tänään lentoliput! Finnair, 764€ Helsinki-Nagoya-Helsinki.

 Pari juttua, joita oon yrittäny hoitaa liittyen tähä trippiin:
-Rokotukset. Kaikki normit on kunnossa, ja jouduin ottamaan mulla valmiina olleen A-hepatiitin lisäks B:n. 2 x 50€ = Ei ihan halvin rokote. Halvempi kuitenkin kuin Japanin aivokuumetta vastaan oleva, 129€ x 3. Aivokuumerokotuksen kanssa joudun tekemään pikku poikkeuksen; otan vain yhden piikin ennen reissua, sen jälken toisen ja sitten siitä vuoden päästä kolmannen. Ennen reissua pitäisi oikeasti ottaa 2.
-Mun kamera on huollossa. Se on ollu jo monta viikkoa. Hyppään varmaan ikkunasta läpi, jos se ei jostain syystä kerkeiskään tulla ennen ku lähen ;;
-Päätin, että tahon uuden läppärin. Tämä nykyinen on japanilainen yritysten käyttöön tehty IBM ThinkPad T43, joka on sen verta vekkuli, että uus ei ois pahitteeks. En pysty esimerkiksi kuvia siirtämään kamerasta tähän, ja jokanen toiminto (CD-aseman, mokkulan, netin, minkä tahansa ohjelman käyttäminen) vaatii hirmuset toimenpiteet, ja oon ihan varma, että tää ei tunnistais Japanissa langatonta verkkoakaan. So, oltais ostettu jo tänään uus kone, mutta se mitä katottiin oli loppu eli huomenna suunnataan toiseen kauppaan. Anttilassa ois semmonen, mikä hotsittais kovasti!


Lopuksi, yks mun lempi idoligroupeista on saanu telkkarista ulos mainoksen! Way to go pojat :~D
 
Mun on niiiin pakko nähä toi telkkarista!! Ja idoligroupeista puheenollen, mullon unelma, (joka voi toteutuakki!) josta kerron myöhemmin enemmän. 19 days to go!

2 kommenttia:

Eveliina N kirjoitti...

Jos vuosi on liian vähän niin on kolme kuukauttakin D:

tosin, mua ilostuttaa ja kadettaa samaan aikaan :D

munki pitäis hankkiutua takasi hokkaidoon... :<

ienni kirjoitti...

True true! Oon kyl ihan liekeissä menossa tonne, ja onneks 3kk kerkee nähhä ja kokee vaikka mitä 8 )

Jospa se Hokkaidoki vielä joskus nappais o/